În mod obișnuit, echipa noastră de avocați realizează într-o zi zeci de deplasări generate atât de diverse activități de consultanță în diverse arii de practică pe care le regăsiți aici, cât și ca urmare a asistenței și reprezentării juridice în fața instanțelor judecătorești, a organelor de urmărire penală, a autorităților cu atribuții jurisdicționale, a notarilor publici și a executorilor judecătorești, a organelor administrației publice și a altor instituții.
Însă, în această perioadă de încercare pe care o traversăm cu toții ca indivizi, în contextul epidemiei de #coronavirus activitățile noastre în fața instanțelor judecătorești și-au luat o pauză din cursul lor firesc. Astfel, ne deplasăm la instanțe doar în cazurile urgente întrucât cauzele considerate neurgente sunt suspendate de drept ca urmare a decretului prezidențial. În rest, redactăm de acasă toate actele de procedură legate de dosarele care sunt pe rolul instanțelor, deplasările la birou fiind și ele trecute la categoria „doar în regim de urgență”. Și am ales să stăm acasă și să ne exercităm profesia remote, respectându-ne îndatoririle pe care le avem în fața societății, precum și în fața clienților. Și am ales această măsură firească înaintea măsurilor instituite de către autorități. Pentru că noi credem că profesia de avocat e în primul rând una despre oameni, despre empatie, respect și grijă față de semenii noștri.
Și cum urmărim aparent „din umbră” activitatea instanțelor judecătorești, ne-am gândit prin acest material să facem puțină lumină în avalanșa de informații legate de activitatea instanțelor de pe raza Curții de Apel București, unde noi ne desfășurăm cu preponderență activitatea.
Astfel, în data de 18.03.2020 Colegiul de conducere al Curtii de Apel Bucuresti a adoptat Hotărârea nr. 53, în conformitate cu dispozitiile art. 2-4 din Hotărârea nr. 257/17.03.2020 a Consiliului Superior al Magistraturii (Hotărârea CSM este disponibilă aici).
În aplicarea Hotărârii nr. 53/18.03.2020, Colegiul de Conducere al Tribunalului București a adoptat, la rândul său, Hotărârea nr. 7/19.03.2020, dispunând comunicarea Hotărârii nr. 53/18.03.2020 către Judecătoriile Sectoarelor 1-6 (regasiți extras din Hotărârea CC TMB nr. 7/19.03.2020 și textul integral al Hotărârii CC CAB nr. 53/18.03.2020 aici).
Ce este important de știut este că programul cu publicul al instanțelor din București este suspendat, iar înscrisurile se vor depune prin mijloace de comunicare electronică permise de lege (e-mail, fax) sau prin poştă.
Totodată, în privința accesului, persoanele care vor avea acces în sediul Tribunalului București, pentru cauzele urgente vor trebui să completeze formularul publicat pe pagina Tribunalului din portalul instanțelor de judecată, pe care îl regăsiți aici.
Conform portalului instanțelor de judecată, Curtea de Apel București va judeca în perioada 13.03.2020 – 30.04.2020 doar cauzele urgente, acestea fiind repartizate pe secții conform programării de mai jos și pe care o regăsiți aici:

Activitatea Înaltei Curți de Casație și Justiție este reglementată la nivel organizatoric de Ordinul nr. 71/03.03.2020 ora 14.00 si Ordinul nr. 91/12.03.2020 ora 15.30 pe care le regăsiți aici. Aplicarea și implementarea măsurilor prevăzute de Ordinul nr. 71/03.03.2020 s-a dispus prin Hotărârea nr. 29/16.03.2020 pe care o regăsiți aici.
Pentru accesul în incinta Înaltei Curți de Casație și Justiție, trebuie completat un chestionar, acesta fiind inserat în Anexa 1 la Ordinul nr. 91/12.03.2020, pe care o regăsițit în captura de ecran de mai jos:
