De la începutul stării de alertă, centrele rezidențiale de îngrijire au făcut obiectul mai multor reglementări. Actele normative au fost adoptate atât în scopul organizării activității, cât și în scopul stimulării personalului care lucrează în aceste centre.
Multe dintre prevederi vin în aplicarea ori sunt un efect al actelor normative adoptate pe parcursul stării de urgență, cum este cazul dispozițiilor legale cuprinse în Ordonanța militară nr. 8/2020 despre care am scris aici.
Am sistematizat toate aceste prevederi în materialul de mai jos.




***
Echipa noastră de avocați asigură consultanță și asistență în aspecte privitoare la drepturile și obligațiile pe care le au diferiți furnizori de servicii, inclusiv centrele rezidențiale de îngrijire.
****
Editare ulterioară: OUG nr. 82/2020 a fost respinsă printr-un articol unic prin Legea nr. 166/2020 privind respingerea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 82/2020 pentru aprobarea acordării unui stimulent de risc pentru personalul centrelor rezidențiale de îngrijire și asistență a persoanelor vârstnice, centrelor rezidențiale pentru copii și adulți, cu și fără dizabilități, precum și pentru alte categorii vulnerabile, izolate preventiv la locul de muncă, pe perioada stării de urgență.
Legea nr. 166/2020 a fost publicată în Monitorul Oficial, Partea I nr. 699 din 04 august 2020 și a intrat în vigoare în data de 07 august 2020.